Årsmöte 2016

Kära medlemmar,

Det är dags för Årsmötet, EUP Sveriges högsta beslutande organ. Vi samlas för att utbyta åsikter och ta beslut om viktiga riktningar för EUP:s kommande arbete.

Förra året samlades vi i Stockholm och hade intressanta diskussioner och tog många nya och viktiga beslut. Vi valde styrelse för 2015-2016, reviderade verksamhetsplanen för 2014-2016, och beslutade om tre utredningar som skulle genomföras fram till årets årsmöte.

Detta år ska vi välja ny styrelse, valberedning och revisorer, ta ställning till flera propositioner, däribland en ny verksamhetsplan, strategi samt från utredningarna om organisationsstruktur och heltidsarvodering av förbundsordförande. Många viktiga ämnen som kommer skapa intressanta diskussioner och viktiga beslut. Innan årsmötet drar igång ordnar vi även med en introduktion till årsmötet och hur allt går till, så att även du som deltar för första gången känner dig bekväm! Ta chansen att påverka vad EUP Sverige ska tycka, tänka och vara framöver!

Härmed kallas medlemmarna till årsmöte för Europeiska ungdomsparlamentet Sverige den 7-8 maj 2016, på EUP Sveriges kontor, Slottsbacken 8, klockan 10:00.

Varmt välkomna!

Josefine Wallenå, förbundsordförande

Joel Haldosén, generalsekreterare

Här registrerar du dig för årsmötet 2016!

Kom ihåg att registrera dig innan den 26 april. Alla medlemmar har rätt att närvara, men anmäl dig i tid för att vi ska kunna arrangera årsmötet så bra som det bara går! Om du inte dyker upp på årsmötet eller avanmäler dig utan anledning efter den 3 maj, faktureras du på en avgift av 200kr.

EUP Sverige kan inte stå för boende under årsmötet, men kommer i den mån det är möjligt att hjälpa alla som behöver boende att hitta någon att bo hos i Stockholm, alternativt ge förslag på vandrarhem och hotell i närheten av årsmöteslokalen.

Handlingar till årsmötet

Kallelse och praktisk information

Årsmöteshandlingar

Årsredovidning samt revisionsberättelse från auktoriserade revisorer
Det fanns bokföringstekniska missar i den årsredovisning som skickades ut.

Motioner

Information från valberedningen

Kandidaturer till förbundsstyrelsen 2016/2017

Schema